Portugalin hyökkääjä Cristiano Ronaldo on yksi EM-turnauksen suurimmista tähdistä. Tässä kuvassa hän pelaa seurajoukkueensa, espanjalaisen Real Madridin edustusasussa.

Portugalin hyökkääjä Cristiano Ronaldo on yksi EM-turnauksen suurimmista tähdistä. Tässä kuvassa hän pelaa seurajoukkueensa, espanjalaisen Real Madridin edustusasussa.

Jalkapallon EM-kisat alkavat

Espanja, Hollanti ja Saksa ovat kisojen suosikkeja.

Jalkapallon Euroopan mestaruuskilpailut alkavat perjantaina 8. kesäkuuta. Kisat järjestetään Puolassa ja Ukrainassa.

Kyseessä on 14. kerta, kun Euroopan maat kisaavat maanosan mestaruudesta. Hallitseva mestari on Espanja. Espanja voitti myös MM-lopputurnauksen kaksi vuotta sitten. Siitä syystä se on nyt kisojen suuri ennakkosuosikki.

Kaikkien aikojen menestynein maa EM-kisoissa on Saksa. Se on voittanut lopputurnauksen kolme kertaa. Saksa on yleensä menestynyt suurissa turnauksissa hyvin. MM-kisoissa toiseksi sijoittunut Hollanti (Alankomaat) kuuluu niin ikään suosikkien joukkoon.

Suomi ei ole pelannut koskaan jalkapallon EM- tai MM-turnauksessa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Jalkapallon EM-kisat alkavat”

  1. Muzamil

    Ei koskaan? Ma luulen että Suomi peli jotain. Onko se totta?

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste