Jalkapallon EM-kisat alkavat

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.06.2012

Espanja, Hollanti ja Saksa ovat kisojen suosikkeja.

Jalkapallon Euroopan mestaruuskilpailut alkavat perjantaina 8. kesäkuuta. Kisat järjestetään Puolassa ja Ukrainassa.

Kyseessä on 14. kerta, kun Euroopan maat kisaavat maanosan mestaruudesta. Hallitseva mestari on Espanja. Espanja voitti myös MM-lopputurnauksen kaksi vuotta sitten. Siitä syystä se on nyt kisojen suuri ennakkosuosikki.

Kaikkien aikojen menestynein maa EM-kisoissa on Saksa. Se on voittanut lopputurnauksen kolme kertaa. Saksa on yleensä menestynyt suurissa turnauksissa hyvin. MM-kisoissa toiseksi sijoittunut Hollanti (Alankomaat) kuuluu niin ikään suosikkien joukkoon.

Suomi ei ole pelannut koskaan jalkapallon EM- tai MM-turnauksessa.

Yksi kommentti artikkeliin ”Jalkapallon EM-kisat alkavat”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)