Jalkapalloliittojen johtajia epäillään rikoksista

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.10.2015

Fifan eli kansainvälisen jalkapalloliiton puheenjohtaja Sepp Blatter on siirretty syrjään. Blatteria epäillään useista rikoksista.

Sveitsin viranomaiset tutkivat, onko Blatter käyttänyt virka-asemaansa väärin. Blatterin epäillään lahjoneen Euroopan jalkapalloliiton Fifan puheenjohtajaa Michel Platinia. Myös Platini on siirretty syrjään tutkinnan ajaksi.

Blatter on kieltänyt kaikki syytökset. Hän on johtanut Fifaa vuodesta 1998 lähtien. Blatter valittiin epäselvien tapahtumien seurauksena jatkokaudelle vielä tämän vuoden toukokuussa. Fifa valitsee uuden puheenjohtajan ensi helmikuussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste