Jääkiekkoliiga on monien mielestä mielenkiintoisempi kuin moneen vuoteen. Suomeen on palannut ulkomailta todella kovia pelaajia. Erityisen paljon huipputason pelaajia on palannut Venäjän ammattilaisliigasta eli KHL:stä. Länsimaiset pelaajat eivät enää halua pelata KHL:ssä, koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Liigan suurimmat suosikit tulevat Tampereelta ja Helsingistä. Tampereella on uusi ja hieno Nokia-areena. Molemmat Tampereen joukkueet eli Tappara ja Ilves pelaavat siellä kotiottelunsa. Tappara ja Ilves ovat molemmat Liigan suosikkeja.
Liigan suosikkeihin kuuluu myös helsinkiläinen HIFK. Helsinkiläiset ovat odottaneet HIFK:n menestystä monia vuosia. HIFK voitti edellisen kerran mestaruuden vuonna 2011.
Oulun Kärpät oli aikaisemmin Liigassa vakiomenestyjä. Viime vuosina Kärpät on pelannut huonosti. Nyt Kärppien päävalmentaja Lauri Marjamäki aikoo viedä joukkueen mitalipeleihin.
Muita kovia haastajia Liigassa ovat turkulainen TPS, Rauman Lukko ja Mikkelin Jukurit.
Tampereen Ilves oli Liigan johdossa maanantaina 19. syyskuuta. KooKoo, KalPa ja Tappara olivat seuraavina sarjataulukossa. Liigan runkosarja jatkuu keskiviikkona 21. syyskuuta.
