Jääkiekkoliiga on käynnissä

Teksti: Maria Österlund, lähteet suomikiekko.com, HIFK
Kuva: HIFK / Riku Laukkanen
Uutinen julkaistu: 29.09.2023

Jääkiekkoliiga on jälleen alkanut. Suomen mestaruudesta kilpailee 15 joukkuetta.

SM-liigan joukkueet ovat 14 eri kaupungista. Tampereella on kaksi liigajoukkuetta, Tappara ja Ilves.

Tappara on voittanut liigan kahtena edellisenä vuotena. Se on yksi suosikeista myös tänä vuonna.

Tappara on ainoa liigaseura, jolla on ulkomaalainen päävalmentaja. Ruotsalainen Rikard Grönborg
 on Tapparan päävalmentaja
 kaudella 2023–2024.

Komarov loukkaantui

Helsinkiläisseura HIFK pelasi viime vuonna pronssiottelussa. HIFK kuitenkin hävisi ottelun ja sijoittui liigassa neljänneksi.

Nyt seura on tehnyt kahden vuoden sopimuksen Leo Komarovin kanssa. 36-vuotias Komarov on erittäin kokenut pelaaja. Hän on voittanut sekä MM-kultaa että olympiakultaa. Hän on pelannut useita kausia NHL:ssä, KHL:ssä ja viime kauden Ruotsin mestaruusliigassa.

Komarov on tyytyväinen sopimukseen HIFK:n kanssa.

– Meillä on hyvä joukkue. Yritämme tietysti voittaa mestaruuden, hän sanoo.

– Myös perheeni on onnellinen siitä, että pelaan nyt taas Suomessa, Komarov lisää.

Komarov loukkaantui heti kauden alussa harjoitusottelussa. Hän tarvitsi leikkauksen ja palaa jäälle vasta talvella.

Joly pelaa Sveitsissä

Kanadalainen Michael Joly
 oli viime kaudella yksi liigan suurimmista tähdistä. Hän pelasi Hämeenlinnan HPK:ssa. Hän voitti pistepörssin ja oli liigan paras pelaaja
perussarjassa. 
 Michael Joly siirtyi täksi kaudeksi sveitsiläiseen seuraan
HC Luganoon.

Ottelut televisiossa

Kukin SM-liigajoukkue pelaa 60 ottelua
perussarjassa. Sen jälkeen
kuusi parasta joukkuetta etenee
pudotuspeleihin.

Kaikki liigaottelut näytetään maksullisilla televisiokanavilla, Telia tv:llä ja C Morella. Osa otteluista lähetetään myös ilmaiseksi MTV3:lla tai MTV Subilla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)