Jääkiekkoliiga on käynnissä

Teksti: Petri Kiuttu, lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.09.2022

Suomen jääkiekon korkein sarjataso eli Liiga alkoi viime viikolla. Mukana on 15 joukkuetta. Tappara on suuri suosikki myös tällä kaudella. Tappara voitti Liigan mestaruuden viime keväänä.

Jääkiekkoliiga on monien mielestä mielenkiintoisempi kuin moneen vuoteen. Suomeen on palannut ulkomailta todella kovia pelaajia. Erityisen paljon huipputason pelaajia on palannut Venäjän ammattilaisliigasta eli KHL:stä. Länsimaiset pelaajat eivät enää halua pelata KHL:ssä, koska Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.

Tamperelainen Tappara on Suomen mestari ja Liigan suurin suosikki. Kuvassa näkyy tämän kauden ensimmäinen maali 13. syyskuuta. Tapparan Mikael Seppälä (vasemmalla) ja Patrik Virta juhlivat, kun kiekko menee TPS:n verkkoon. Kuvassa ovat mukana myös TPS:n maalivahti Lassi Lehtinen ja pelaajat Lauri Korpikoski ja Aleksi Anttalainen.

Liigan suurimmat suosikit tulevat Tampereelta ja Helsingistä. Tampereella on uusi ja hieno Nokia-areena. Molemmat Tampereen joukkueet eli Tappara ja Ilves pelaavat siellä kotiottelunsa. Tappara ja Ilves ovat molemmat Liigan suosikkeja.

Liigan suosikkeihin kuuluu myös helsinkiläinen HIFK. Helsinkiläiset ovat odottaneet HIFK:n menestystä monia vuosia. HIFK voitti edellisen kerran mestaruuden vuonna 2011.

Oulun Kärpät oli aikaisemmin Liigassa vakiomenestyjä. Viime vuosina Kärpät on pelannut huonosti. Nyt Kärppien päävalmentaja Lauri Marjamäki aikoo viedä joukkueen mitalipeleihin.

Muita kovia haastajia Liigassa ovat turkulainen TPS, Rauman Lukko ja Mikkelin Jukurit.

Tampereen Ilves oli Liigan johdossa maanantaina 19. syyskuuta. KooKoo, KalPa ja Tappara olivat seuraavina sarjataulukossa. Liigan runkosarja jatkuu keskiviikkona 21. syyskuuta.

Ässien Jesse Joensuu (vasemmalla) ja Ilveksen Henrik Haapala olivat vauhdissa 14. syyskuuta. Tamperelainen Ilves kohtasi silloin Porin Ässät. Ilves voitti Ässät 3–0.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)