Kuvassa on hiihtäjä Iivo Niskanen.

– Olisi mahtavaa, jos kotiyleisö olisi sydämellä mukana touhussa, Iivo Niskanen tuumasi voittonsa jälkeen.

Iivo Niskasesta uusi hiihtosankari?

Maastohiihdon maailmancup alkoi Rukalla Iivo Niskasen voitolla.

Iivo Niskanen voitti Rukan maailmancupissa miesten 15 kilometrin kilpailun. Sami Jauhojärvi oli kolmas. Toiseksi perinteisen hiihtotavan kilpailussa sijoittui Norjan Martin Johnsrud Sundby.

Niskanen piti kisassa alusta alkaen erittäin kovaa vauhtia. Niskasen mukaan yleisön kannustus auttoi.

– Täällä oli isä ja äiti ja paljon ystäviä katsomossa, mutta keskityin vain kisaan.

Niskaselle voitto maailmancupissa oli uran ensimmäinen. Hän on vasta 22-vuotias ja kotoisin Kuopiosta.

Niskanen ja Jauhojärvi hiihtivät viime talvena Sotshin olympialaduilla Venäjällä pariviestin kultaa. Lisää menestystä voi siis odottaa myös tällä kaudella. Hiihtäjien päätavoite on Falunin MM-hiihdoissa ensi helmikuussa.

– Sairaus on ainoa este sille, ettei tulisi hyviä sijoituksia, hiihdon päävalmentaja Reijo Jylhä arvelee.

Parhaat suomalaiset eivät ole ensi viikonloppuna mukana Lillehammerin maailmancup-kilpailussa Norjassa. He menevät itsenäisyyspäivän vastaanotolle Presidentinlinnaan.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste