Iivo Niskanen voitti olympiakultaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.02.2022

Suomen Iivo Niskanen voitti kultamitalin Pekingin talviolympialaisissa perjantaina. Niskanen voitti miesten 15 kilometrin perinteisen hiihdon.

Iivo Niskanen voitti miesten 15 kilometrin perinteisen hiihdon. Ero kilpailun seuraaviin osanottajiin oli selkeä.

15 kilometrin kisassa toiseksi tuli Venäjän Aleksandr Bolšunov ja kolmanneksi Norjan Johannes Kläbo. Suomen Perttu Hyvärinen sijoittui kisassa sijalle kuusi.

Iivo Niskanen on voittanut kultamitalin jo kolmissa eri olympiakisoissa. Niskanen on voittanut kultaa talviolympialaisissa vuosina 2014, 2018 ja 2022. Niskanen on 30-vuotias.

Suomella on nyt yhteensä neljä mitalia Pekingin talviolympialaisista. Iivo Niskanen hiihti kolmanneksi eli sai pronssia viime sunnuntaina. Kerttu Niskanen tuli toiseksi eli sai hopeaa ja Krista Pärmäkoski sai pronssia torstaina.

Yksi kommentti artikkeliin ”Iivo Niskanen voitti olympiakultaa”

  1. Perjantaina katsoin olympialaisia peli, venäläistä hiihtäjää tuli toiseksi, suomalainen hiihtäjä ykköseksi. Nämä ovat hyviä erinomaisia>tuloksia molemmille maille.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)