Iivo Niskanen ja Joni Mäki toivat hopeaa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.02.2022

Suomi voitti keskiviikkona miesten hiihdossa hopeaa. Iivo Niskanen ja Joni Mäki taistelivat hopeamitalit hiihdon parisprintissä.

Parisprintissä kumpikin kilpailija hiihtää lyhyen matkan kolme kertaa.

Parisprintin olympiavoitosta kamppaili kolme joukkuetta. Norja voitti olympaikultaa eli oli paras. Venäläiset hiihtäjät tulivat kolmanneksi eli saivat pronssia.

Naisten parisprintissä Suomi tuli neljänneksi.  Suomen joukkueessa hiihtivät Kerttu Niskanen ja Krista Pärmäkoski.

Iivo Niskanen voitti Pekingin talviolympialaisissa kolme mitalia. Niskanen sai kultaa, hopeaa ja pronssia. Iivo Niskasen kisat päättyivät miesten parisprinttiin. Hän ei ole mukana miesten maastohiihdon 50 kilometrin kilpailussa.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste