Sami Hyypiä lopetti uransa jalkapalloilijana ja siirtyi valmentajaksi.

Sami Hyypiä lopetti uransa jalkapalloilijana ja siirtyi valmentajaksi.

Hyypiän joukkue huippuvireessä

Bayer Leverkusen on Saksan jalkapallon pääsarjan eli Bundesliigan viidennellä sijalla.

Sami Hyypiän valmentama Bayer Leverkusen on hyvässä vedossa. Joukkue ei ole hävinnyt aikoihin. Leverkusen katkaisi lokakuun lopussa Saksan Bundesliigaa hallitsevan Bayern Münchenin voittoputken kukistamalla baijerilaisjoukkueen sen kotikentällä. Bayern johtaa edelleen Bundesliigaa, Leverkusen on viidentenä.

Leverkusenin otteet eivät ole yhtä vakuuttavia kauden alussa. Silloin Hyypiää arvosteltiin, ja jotkut vaativat jopa hänen eroaan. Menestyksen myötä Hyypiän asema on vahvistunut ja hänen arvostuksensa valmentajana on kasvanut entisestään.

39-vuotias Hyypiä nousi Leverkusenin päävalmentajaksi tänä vuonna. Leverkusen on Bundesliigan haastajajoukkue. Se on hyvä joukkue, mutta mestaruutta siltä ei varsinaisesti odoteta. Bundesliigan suosikit ovat Münchenin ohella Borussia Dortmund ja FC Schalke 04.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste