Tim Sparvin seura FC Groningen pelaa Hollannin liigassa. Sparv on pelannut Huuhkajissa noin 30 maaottelua.

Tim Sparvin seura FC Groningen pelaa Hollannin liigassa. Sparv on pelannut Huuhkajissa noin 30 maaottelua.

Huuhkajien keskikentän sanailija

Timo Sparv on paitsi jalkapalloammattilainen myös nokkela sanankäyttäjä.

Sparv käyttää innokkaasti sosiaalista mediaa itsensä ja faniensa iloksi. Sparv päivittää kuulumisiaan yhteisöpalveluissa Twitterissä ja Facebookissa lähes päivittäin. Hänen mietteensä eivät rajoitu pelkästään jalkapalloiluun tai urheiluun, vaan Sparv saattaa kirjoittaa vaikkapa Yhdysvaltojen presidentistä Barack Obamasta.

25-vuotias Sparv kertoo sosiaalisessa mediassa elämästään avoimesti. Hän muistuttaa Helsingin Sanomien haastattelussa, että ei suinkaan halua avata koko elämäänsä julkisuudelle.

– Mietin, mitä siellä kerron ja kirjoitan. Twitterissä pitää olla nokkela ja pohtia pariin kertaan, mitä kirjoittaa. Niin monet lukevat kirjoituksiani. Yritän olla oma itseni. Huumori on tärkeä asia.

Sparv sanoo, että hän ei ole katunut mitään, mitä on kirjoittanut julkisesti. Sparv on kannattanut avoimesti esimerkiksi homojen oikeuksia ja Gay Pride -tapahtumaa. Sparv oli innokkaasti mukana myös eturauhassyövästä tiedottavassa viiksienkasvatustempauksessa Movemberissa. Jalkapalloilija on ylpeä, kun hän saa olla mukana hyvissä jutuissa.

– Yritän kerätä rahaa hyville asioille, jalkapallomaajokkueen eli ”Huuhkajien” keskikenttämies toteaa.

Tim Sparv pelasi ennen Groningenia ruotsalaisessa Halmstadissa.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Huuhkajien keskikentän sanailija”

  1. Tottero

    Juttuun on lipsahtanut virhe Sparvin iän kohdalle.

  2. kaisa

    Kiitos viestistä! Iän kohdalta oli pudonnut pois numero 2. Virhe on nyt korjattu!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste