Suomi hävisi Tanskalle EM-karsintaottelussa 0–1. Ottelu pelattiin sunnuntaina Helsingin olympiastadionilla. Olympiastadion oli loppuunmyyty.
Suomen miesten jalkapallomaajoukkue eli Huuhkajat johti omaa lohkoa ennen ottelua. Nyt Huuhkajat on lohkon kolmas.
Tanska ja Slovenia johtavat H-lohkoa. Lohkon kaksi parasta joukkuetta pääsee suoraan EM-lopputurnaukseen. Kolme joukkuetta pääsee mukaan jatkokarsinnoissa. Jatkokarsintoihin pääsevät Kansojen liigan parhaat joukkueet.
Huuhkajilla on edelleen mahdollisuus päästä mukaan EM-lopputurnaukseen. Huuhkajilla on vielä neljä karsintapeliä. Huuhkajat pelaa lokakuussa Sloveniaa ja Kazakstania vastaan. Marraskuussa Huuhkajat kohtaa Pohjois-Irlannin ja San Marinon.
– Meillä on vielä neljä ottelua jäljellä. Uskon Suomen joukkueeseen. Uskon, että pääsemme mukaan EM-kisoihin, Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva sanoi Tanska-ottelun jälkeen.
Suomi kohtaa Slovenian 14. lokakuuta.
mä uskan Suomen jalkapallomaajoukkue