Huuhkajien huonot pelit jatkuvat. Suomen jalkapallomaajoukkue eli Huuhkajat hävisi torstaina Irlannille 0–1. Kansojen liigan ottelu pelattiin Dublinissa.
Huuhkajat on hävinnyt kaikki Kansojen liigan pelit. Huuhkajat putoaa B-liigasta C-liigaan.
Täytyykö Markku Kanervan erota?
Päävalmentaja Markku Kanervan asema Huuhkajien johdossa on epävarma. Vaikuttaa siltä, että Markku Kanerva ei pysty enää johtamaan joukkuetta voittoihin.
Markku Kanerva on valmentanut Huuhkajia vuodesta 2017. Kanervan aikana Huuhkajat on kehittynyt ja menestynyt. Suomi pääsi myös ensimmäistä kertaa EM-lopputurnaukseen vuonna 2021.
Viime aikoina Huuhkajat on pelannut huonosti. Tänä syksynä joukkue on hävinnyt kaikki pelinsä Kansojen liigassa. Huuhkajat on tehnyt karsinnoissa ainoastaan kaksi maalia.
Suomen Palloliitto ja Markku Kanerva saavat kovaa arvostelua. Monet Huuhkajien kannattajat ovat sitä mieltä, että Kanervan pitää erota.
Kanervalla on sopimus vuoteen 2026 saakka. Vuonna 2026 pelataan jalkapallon MM-kisat. Suomi ei ole koskaan päässyt MM-loppputurnaukseen.
Suomi pelaa tänä vuonna vielä yhden ottelun Kansojen liigassa. Suomi kohtaa 17. marraskuuta Kreikan. Ottelu pelataan Helsingissä.
