Kuvassa HJK:n maalivahti Maksim Rudakov juhlii Suomen mestaruutta. Kuva otettu Tampereella, missä HJK voitti Ilveksen 1–2. HJK:n voitto varmisti sen, että HJK on jalkapallon Suomen mestari.

HJK voitti jälleen jalkapallon mestaruuden

Helsingin Jalkapalloklubi eli HJK voitti jalkapallon Suomen mestaruuden.

HJK:n mestaruus varmistui jo syyskuun lopulla, vaikka Veikkausliigaa oli jäljellä vielä neljä kierrosta. HJK voitti Tampereen Ilveksen 1–2. Sen jälkeen HJK:lla oli jo 15 pistettä enemmän kuin Rovaniemen Palloseuralla eli RoPS:lla.

– Olemme olleet tasaisin joukkue liigassa. Tämä on suuri saavutus. Täytyy olla iloinen, sanoi HJK:n kapteeni Hannu Patronen tv-haastattelussa.

HJK:n menestys sai myös ikäviä sävyjä. Ottelussa Espoon Honkaa vastaan joukko HJK:n kannattajia ryntäsi pelin jälkeen kentälle. HJK:n ja Hongan kannattajat tappelivat. Tappelu loppui vasta, kun paikalle tuli ratsupoliiseja. HJK:n johto sanoo, että tappelijat eivät saa enää tulla HJK:n otteluihin.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste