HIFK ja Tappara ratkaisevat mestaruuden

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.04.2016

Helsingin IFK ja Tampereen Tappara pelaavat tänä keväänä jääkiekon Suomen mestaruudesta.

Tappara päihitti jännittävissä välierissä Oulun Kärpät otteluvoitoilla 4-3. Tappara pääsy loppuotteluihin varmistui tiistaina, kun Tappara voitti Kärpät Oulussa maalein 0-2. Tapparan maalit tekivät Teemu Aalto ja Stephen Dixon. Vasta 17-vuotias Patrik Laine on ollut Tapparan paras maalintekijä välierissä.

Helsingin IFK varmisti finaalipaikan hieman aikaisemmin. Se voitti välierissä Jyväskylän JYP:n otteluvoitoin 4‑2.

HIFK:n ja Tapparan loppuottelut alkavat perjantaina. Suomen mestari on joukkue, joka voittaa ensin neljä ottelua. JYP ja Kärpät pelaavat pronssimitalista yhden ottelun perjantaina.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)