Kuvassa riemuitsee Tapparan Stephen Dixon. Hän teki Tapparan toisen maalin Kärppiä vastaan. Maali varmisti Tapparalle paikan loppuotteluun.

Kuvassa riemuitsee Tapparan Stephen Dixon. Hän teki Tapparan toisen maalin Kärppiä vastaan. Maali varmisti Tapparalle paikan loppuotteluihin.

HIFK ja Tappara ratkaisevat mestaruuden

Helsingin IFK ja Tampereen Tappara pelaavat tänä keväänä jääkiekon Suomen mestaruudesta.

Tappara päihitti jännittävissä välierissä Oulun Kärpät otteluvoitoilla 4-3. Tappara pääsy loppuotteluihin varmistui tiistaina, kun Tappara voitti Kärpät Oulussa maalein 0-2. Tapparan maalit tekivät Teemu Aalto ja Stephen Dixon. Vasta 17-vuotias Patrik Laine on ollut Tapparan paras maalintekijä välierissä.

Helsingin IFK varmisti finaalipaikan hieman aikaisemmin. Se voitti välierissä Jyväskylän JYP:n otteluvoitoin 4‑2.

HIFK:n ja Tapparan loppuottelut alkavat perjantaina. Suomen mestari on joukkue, joka voittaa ensin neljä ottelua. JYP ja Kärpät pelaavat pronssimitalista yhden ottelun perjantaina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste