Golfin pelaaminen on sallittua

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 06.05.2020

Golf on yksi harvoista lajeista, joita voi harrastaa koronaviruksen aikana. Koronavirus ei tartu ulkona golfkentällä, kunhan muistaa pitää turvallisen etäisyyden muihin pelaajiin.

Golfliitto muistuttaa, että poikkeusolot täytyy ottaa vakavasti myös viheriöllä. Liitto on perunut kaikki kilpailut ja tapahtumat. Harrastaminen on sen sijaan sallittua.

Golfliitto suosittaa, että golfia voi harrastaa enintään neljän hengen ryhmissä. Peliryhmässä voi olla perheenjäseniä ja henkilöitä, jotka asuvat yhdessä.

Golfliiton toiminnanjohtaja Juha Korhonen sanoo, että vastuullinen pelaaminen on nyt erityisen tärkeää.

– Golf on turvallinen tapa harrastaa liikuntaa ulkona. Emme ole kertaakaan olleet kolmea metriä lähempänä muita pelaajia.

Näin kertovat helsinkiläiset golfin harrastajat Asta ja Matti Vitikainen Helsingin Sanomissa. Golfissa ei saa olla tavallisestikaan mailan mittaa lähempänä muita pelaajia. Muuten saattaa sattua vahinkoja.

Hyvää liikuntaa

Golf on hyvää ulkoilua. Pelaaja kävelee pelikierroksen aikana jopa 10 kilometriä.

– Golfin pelaaminen reipastaa mieltä. Se antaa myös toivoa tässä poikkeustilanteessa, joka välillä masentaaa, Golfliiton Korhonen sanoo.

Golfin lisäksi myös ratsastuksen ryhmätunteja on järjestetty ulkona. Kesällä alkavat jälleen puistojumpat. Myös nämä ulkoharrastukset ovat turvallisia koronaviruksen aikana.

Lähteet STT, HS

Yksi kommentti artikkeliin ”Golfin pelaaminen on sallittua”

  1. minun mielestä golf on hyvää liikuntaa koska Golfia pelaa pieni ryhmä ulkona isossa paikassa, ei ole kertaakaan olla kolmea metriä se reipastaa mieltä, rentouttaa ja

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)