Formulakausi alkaa maaliskuussa

Teksti: Selkosanomat, lähteet MTV3, Veikkaus, Aftonbladet, F1
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.02.2023

Vuoden ensimmäinen Formula 1 -kilpailu ajetaan Bahrainissa 5. maaliskuuta.

Tämän vuoden F1-kaudella on 23 osakilpailua. Vuoden viimeinen osakilpailu on Abu Dhabissa 26.11.

Tänä vuonna F1-sarjassa on mukana vain yksi suomalainen kuski. Valtteri Bottas ajaa Alfa Romeo -tallissa. Hän kilpailee esimerkiksi Max Verstappenia vastaan, jonka talli on Red Bull. Verstappen on voittanut sarjan kaksi kertaa peräkkäin.

Formula 1 on nopein autourheilulaji. Autojen nopeus on jopa 375 kilometriä tunnissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)