Mercedes-tallin kuljettajat vuonna 2021 ovat brittiläinen Lewis Hamilton (vasemmalla) ja suomalainen Valtteri Bottas (oikealla). Kuvassa keskellä on Mercedeksen tallipäällikkö, itävaltalainen Torger Christian ”Toto” Wolff.

Formula 1 -sarja alkaa Bahrainissa

Formula 1 eli F1-kilpailujen kausi alkaa maaliskuun lopussa. Ensimmäinen osakilpailu ajetaan Bahrainissa.

Kauden aikana kuljettajat ajavat 23 osakilpailua. Voittaja selviää viimeistään joulukuussa. Silloin ajetaan viimeinen osakilpailu Abu Dhabissa. Koronapandemia uhkaa edelleen sarjan osakilpailujen järjestämistä.

F1-kausi alkaa 28. maaliskuuta. Bahrainin osakilpailun katsomoon pääsee myös yleisöä. Katsojaksi pääsee kuitenkin vain, jos on saanut koronarokotteen tai sairastanut koronavirustaudin. Bahrainissa täytyy noudattaa turvavälejä ja käyttää maskia.

Kaksi suomalaista kuskia

F1-autoja ajaa edelleen kaksi suomalaista kuljettajaa. Kimi Räikkönen ajaa Alfa Romeon autolla. Valtteri Bottas ajaa Mercedeksen autolla.

Kimi Räikkönen osallistui F1-sarjan kisaan ensimmäistä kertaa vuonna 2001. Tämä kausi on jo Räikköselle jo 19:s. Räikkönen on 41-vuotias. Hän on sarjan vanhin kuljettaja. Räikkönen voitti maailman- mestaruuden vuonna 2007.

Lähteet HS, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.