Formula 1 -kausi alkaa Bahrainissa

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.02.2022

Vuoden 2022 formulakausi alkaa maaliskuussa. Ensimmäinen kilpailu on 20. maaliskuuta Bahrainissa.

Maaliskuun lopussa kilpaillaan Saudi Arabiassa.

F1-sarjassa on mukana on yksi suomalainen kuljettaja, Valtteri Bottas. Bottas ajaa Alfa Romeo -tallissa. Hän on ajanut kilpaa formulasarjassa vuodesta 2013 lähtien. Bottas on 32-vuotias.

F1-sarjan maailmanmestaruuden voitti vuonna 2021 Max Verstappen. Verstappen on ensimmäinen hollantilainen maailmanmestari. Hän on Red Bull -tallin kuski.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste