F1-kausi käynnistyy

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.03.2020

Formula 1 eli F1-kilpailujen kausi alkaa ensi viikonvaihteessa. Ensimmäinen osakilpailu ajetaan Australiassa. Kauden aikana kuljettajat ajavat 22 osakilpailua. Voittaja selviää viimeistään marraskuun lopulla. Silloin ajetaan viimeinen osakilpailu Abu Dhabissa.

F1:n aikataulut saattavat kuitenkin muuttua koronaviruksen takia. Kiinan osakilpailu on jo peruttu. Bahrainin ja Vietnamin osakilpailut perutaan ehkä myös.

Mukana kaksi suomalaista

Tällä kaudella F1-autoja ajaa kaksi suomalaista kuljettajaa. Kimi Räikkönen ajaa Alfa Romeon autolla. Valtteri Bottas ajaa Mercedeksen autolla.

Mercedeksen autot olivat parhaita viime kaudella. Voiton vei Mercedeksen Lewis Hamilton. Valtteri Bottas oli toinen.

Mercedeksen Hamilton on jälleen suurin ennakkosuosikki. Ferrarin ja Red Bullin autot ovat Mercedeksen jälkeen suurimpia suosikkeja. Ferrari on asentanut autoihinsa uudenlaiset moottorit. Ferrarin kannattajat odottavat, että Ferrarin kuljettajat Sebastian Vettel ja Charles Leclerc menestyvät hyvin uusien moottorien avulla.

Max Verstappen ja Alexander Albon ajavat Red Bullin autoja. Verstappen oli viime kaudella kolmas. Hän on myös yksi ennakkosuosikki tällä kaudella.

Lähteet MTV3, IS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)