Esapekka Lappi on uusi rallitähti

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 08.08.2017

Esapekka Lappi on uusi suomalainen rallisankari. Lappi voitti ensimäisen MM-rallinsa kotimaassa Jyväskylässä.

Esapekka Lappi on 26-vuotias rallikuski. Hän on syntynyt Pieksämäellä. Lappi ajaa Toyotan rallitiimissä. Lappi voitti vuonna 2012 rallin SM-sarjan.

Toyotan tallipäällikkö Tommi Mäkinen hullaantui Lapin voitosta. Suomen rallikuljettajissa on käymässä pikku hiljaa sukupolvenvaihdos. Nuoret kuskit alkavat voittaa kokeneempia.

–  Aivan uskomatonta. Kiitän tiimiä ja Tommia. He ovat rakentaneet todella nopean auton. Minun piti olla vahva kotikentälläni ja niin olinkin, Esapekka Lappi sanoi Jyväskylän MM-rallin jälkeen.

Belgialainen Thierry Neuville ja ranskalainen Sebastien Ogier johtavat rallin MM-sarjaa tasapistein. Viron Tanak Ott on kolmantena, Suomen Jari-Matti Latvala on neljäs. Lappi on sarjan kymmenes.

Rallin MM-sarjan seuraava osakilpailu ajetaan 19.8.-21.8. Saksassa. Sarja päättyy marraskuussa Australian MM-ralliin.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste