Esapekka Lappi on 26-vuotias rallikuski. Hän on syntynyt Pieksämäellä. Lappi ajaa Toyotan rallitiimissä. Lappi voitti vuonna 2012 rallin SM-sarjan.
Toyotan tallipäällikkö Tommi Mäkinen hullaantui Lapin voitosta. Suomen rallikuljettajissa on käymässä pikku hiljaa sukupolvenvaihdos. Nuoret kuskit alkavat voittaa kokeneempia.
– Aivan uskomatonta. Kiitän tiimiä ja Tommia. He ovat rakentaneet todella nopean auton. Minun piti olla vahva kotikentälläni ja niin olinkin, Esapekka Lappi sanoi Jyväskylän MM-rallin jälkeen.
Belgialainen Thierry Neuville ja ranskalainen Sebastien Ogier johtavat rallin MM-sarjaa tasapistein. Viron Tanak Ott on kolmantena, Suomen Jari-Matti Latvala on neljäs. Lappi on sarjan kymmenes.
Rallin MM-sarjan seuraava osakilpailu ajetaan 19.8.-21.8. Saksassa. Sarja päättyy marraskuussa Australian MM-ralliin.
Lähde STT
