Enni Rukajärvi on slopestylen huippuja. Lajiin kuuluvat vaikeat temput.

Enni Rukajärvi iloitsi hopeamitalista

Lumilautailija Enni Rukajärvi toi Suomen ensimmäisen mitalin olympialaisista. Rukajärvi sai viime sunnuntaina slopestylen kisasta hopeaa.

Kuusamolainen Enni Rukajärvi onnistui vaikella slopestyle-radalla lähes täydellisesti. Rukäjärvi on kuulunut jo usean vuoden ajan slopestylen maailmankärkeen. Olympiahopea teki nuoresta naisurheilijasta suuren tähden viimein myös kotimaassa.

Rukajärvi voitti lajin maailmanmestaruuden vuonna 2011. Slopestyleen kuuluvat vaikeat hypyt ja temput matkalla rinnettä alas. Lajissa käytetään paljon hyppyreitä vauhdin nostamiseksi. Slopestyle on vaarallinen laji, ja laskijat loukkaantuvat kohtuullisen usein. Myös Rukajärvi kärsii nyt polvivammasta.

– En olisi uskonut, että pystyn näin hyvään laskuun tänään. Oikeasti polveni oli tosi kipeä, Rukajärvi paljasti kisan jälkeen.

Slopestyle oli ensimmäistä kertaa olympialaisten ohjelmassa. Kisan voitti Yhdysvaltojen Jamie Anderson.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste