W Series -sarja on formulasarja, joka on tarkoitettu naisille. Kilpailut ajetaan F3-sarjan autoilla. Sarjan ensimmäinen osakilpailu ajettiin viikonloppuna Saksan Hockenheimissa. Kimiläinen keskeytti kilpailun.
Emma Kimiläinen tarttui kilpa-auton rattiin jo varhain. Hän aloitti kartingin harrastamisen kolmevuotiaana. Emma ajoi ensimmäisen kilpailunsa viisivuotiaana.
Emma Kimiläinen sanoo, että naisten formulasarja on tärkeä asia. Uusi sarja saattaa olla naisille mahdollisuus päästä ajamaan F1-sarjassa. Uuden sarjan avulla naiset pääsevät näyttämään ajotaitojaan F1-sarjan testitilaisuuksiin.
– Tässä sarjassa voi kehittyä. Myöhemmin voi olla valmis mukaan moottoriurheilun huippuluokkaan. Uudessa sarjassa on mukana 18 naiskuljettajaa. Kimiläinen on sarjan vanhin kilpailija. Hän on 29-vuotias yhden lapsen äiti.
– Uskon, että siitä on minulle hyötyä. Ainakin olen paljon kärsivällisempi kuin aiemmin.
Sarjan voittajakuski saa hyvän palkinnon. Voittosumma on yli 440 000 euroa.
– Ehkä tämä on vihdoin oikea aika ja paikka minulle.
W Series -sarjan kauden päätöskilpailu on Britanniassa 11. elokuuta.
Lähde HS