Emil Ruusuvuori Davis Cupiin

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, HBL
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.03.2023

Tennispelaaja Emil Ruusuvuori on tehnyt suomalaista tennishistoriaa muiden maajoukkueen jäsenten kanssa. Ruusuvuori voitti kaksinpelin Argentiinaa vastaan.

Voitto tarkoittaa, että Suomi pääsee tenniksen finaaliturnaukseen Davis Cupiin. Suomen tennismiehet eivät ole koskaan ennen pelanneet Davis Cupissa.

Davis Cup on suurin tenniksen maajoukkueturnaus. Siihen osallistuvat miesten maajoukkueet. Naisten turnaus on nimeltään Fed Cup. Davis Cupin finaali pelataan Espanjassa syksyllä 2023.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)