Edis Tatli on kaksinkertainen nyrkkeilyn kevyen sarjan Euroopan mestari. Seuraavaksi hän nyrkkeilee New Yorkissa, USA:ssa.

Edis Tatli on kaksinkertainen nyrkkeilyn kevyen sarjan Euroopan mestari. Seuraavaksi hän nyrkkeilee New Yorkissa, USA:ssa.

Edis Tatli ottelee USA:ssa

Suomalainen nyrkkeilijä Edis Tatli ottelee tärkeässä ottelussa Yhdysvalloissa 20. huhtikuuta. Hän nyrkkeilee Teófimo Lópezia vastaan.

Edis Tatli on voittanut kaksi kertaa Euroopan mestaruuden kevyessä sarjassa. Hän voi päästä ottelemaan maailman mestaruudesta, jos hän voittaa Teófimo Lópezin.

20. huhtikuuta Tatli nousee New Yorkissa Madison Square Gardenin nyrkkeilykehään. Se on paikka, jota nyrkkeilijät arvostavat. Vain kaksi suomalaista on otellut siellä aiemmin. Ensimmäinen oli Gunnar Bärlund 1930-luvulla. Toinen on Eva Wahlström. Hän nyrkkeili siellä viime joulukuussa.

Taitava vastustaja Tatli kohtaa 21-vuotiaan amerikkalaisen nyrkkeilijän Teófimo Lópezin. López on taitava nyrkkeilijä. Hän on voittanut ammattilaisena kaikki 12 otteluaan. 31-vuotiaalla Tatlilla on kuitenkin hyvät mahdollisuudet. Tatli on voittanut ammattilaisena 31 ottelua ja hävinnyt kaksi. Tatlin valmentaja Pekka Mäki sanoo, että Tatlin runsaasta kokemuksesta on etua.

Edis Tatli syntyi Kosovossa. 4-vuotiaana hän tuli perheensä kanssa Suomeen. Perhe pakeni Kosovosta sodan takia.

Lähteet Yle, Hbl

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste