Chelsean sankari oli seuran jättävä Didier Drogba. Drogba teki tärkeän tasoitusmaalin ja ratkaisevan rangaistuspotkusmaalin.

Chelsean sankari oli seuran jättävä Didier Drogba. Drogba teki tärkeän tasoitusmaalin ja ratkaisevan rangaistuspotkusmaalin.

Chelsea on Euroopan paras

Chelsea voitti Mestarien liigan.

Chelsea voitti tämän kauden Mestarien liigan. Finaali eli loppuottelu pelattiin Chelsean vastustajan Bayern Münchenin kotikentällä Etelä-Saksassa.

Ottelu päättyi varsinaisella peliajalla tasalukemiin 1–1. Jatkoajalla maaleja ei syntynyt, joten mestaruus ratkaisitiin rangaistuspotkukilpailussa. Chelsea voitti sen 4–3. Mestarien liigan voitto matkasi nyt siis Lontooseen. Voitto on Chelsealle ensimmäinen.

Manchester City voitti Valioliigan

Manchesterin kakkosjoukkueena pidetty Manchester City on Englannin paras jalkapallojoukkue. City vei Valioliigan mestaruuden sunnuntaina 13. toukokuuta. Liigamestaruus on Cityn ensimmäinen 44 vuoteen.

Viimeisenä kahtena vuonna mestaruuden vienyt Cityn kiistakumppani Manchester United sijoittui sarjassa toiseksi. Seurat päätyivät tasapisteisiin, mutta City vei mestaruuden paremman maalieron turvin. Valioliigan kolmanneksi ja neljänneksi sijoittuivat lontoolaiset Arsenal ja Tottenham.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste