Cheerleadingin MM-kulta Suomeen

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, SCL
Kuva: Pekka Pohjakallio
Uutinen julkaistu: 19.05.2022

Suomen naisten joukkue voitti kultamitalin cheerleadingin maailmanmestaruuskisoissa. MM-kultamitali on jo Suomen neljäs.

Aiemmin Suomi on voittanut kultaa vuosina 2018, 2019 ja 2021. Cheerleadingin MM-kisat järjestettiin huhtikuussa Floridassa Yhdysvalloissa.

– Nyt tuntuu tosi hyvältä! Olen uskomattoman ylpeä joukkueesta, päävalmentaja Maria Wahlroos sanoo.

Suomi sai mitaleita myös muissa kilpailuluokissa. Sekajoukkue ja tanssijoukkue saivat pronssia, ja juniorit voittivat hopeaa. Sekajoukkueessa on sekä miehiä että naisia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste