Valtteri Bottas ohitti Lewis Hamiltonin heti lähdössä. Bottas oli johdossa kilpailun alusta loppuun.

Valtteri Bottas ohitti Lewis Hamiltonin heti lähdössä. Bottas oli johdossa kilpailun alusta loppuun.

Bottas voitti ensimmäisen kisan

Suomen Valtteri Bottas voitti Formula 1 -kilpailun Australiassa.

– Tämä oli paras kisa, jonka olen koskaan ajanut, sanoi Valtteri Bottas Australian kilpailun jälkeen.

Bottas oli ylivoimainen. Hän voitti 20 sekunnilla Lewis Hamiltonin,  joka tuli toiseksi. Hamilton voitti Formula 1:n maailmanmestaruuden viime kaudella. Kimi Räikkönen oli kahdeksas. Hän ajaa Alfa Romeon autolla.

Palkintojenjaossa Bottakselta kysyttiin, mitä ihmettä hän oli syönyt aamiaiseksi.

– Söin puuroa, Bottas sanoi.

Seuraava Formula 1 -kilpailu on Bahrainissa ensi sunnuntaina, 31. maaliskuuta.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste