Williamsin tämän kauden kuljettajat ovat venezuelalainen Pastor Maldonado (vasemmalla) ja suomalainen Valtteri Bottas. Tämä on Bottasin ensimmäinen kausi F1-sarjassa.

Williamsin tämän kauden kuljettajat ovat venezuelalainen Pastor Maldonado (vasemmalla) ja suomalainen Valtteri Bottas. Tämä on Bottasin ensimmäinen kausi F1-sarjassa.

Bottas haluaa mestariksi

F1-sarja alkaa Australiassa sunnuntaina 17. maaliskuuta. Sarja päättyy marraskuussa Brasiliassa.

Formula 1 -sarjassa ajaa tällä kaudella kaksi suomalaista kuskia. Kimi Räikkönen edustaa toista kautta Red Bullia. Tulokas Valtteri Bottas ajaa Williamsilla.

Vuonna 1989 syntynyt Bottas nousi maailman kovimpaan autourheilusarjaan rakettimaisesti. Englannissa asuva Bottas aloitti uransa kartingautoilusta. Vuonna 2011 hän voitti GP3-sarjan mestaruuden.

Bottas on sopivan itsevarma kaveri. Hän totesi äskettäin, että hän odottaa kauden alkua innokkaasti. Sen jälkeen hän totesi, että hän tähtää F1-sarjan maailmanmestariksi.

Tulokkaan kilpailukunto selviää kauden ensimmäisessä kisassa Australian Melbournessa 17.3. Useimmat uskovat kuitenkin, että ainakin vielä tällä kaudella Kimi Räikkönen ajaa Bottasia paremmin.

Bottas uskoo, että hän pystyy säilymään omana itsenään, jos menestystä tulee. Hän sanoo, että hän kyllä muistaa olevansa kotoisin Nastolasta. – Pyrin säilymään omana itsesäni ja muistamaan omat juureni, Bottas sanoo Helsingin Sanomissa.

23-vuotias kuljettaja myöntää, että hän elää unelmiensa täyttymystä. Hän on haaveillut F1-sarjasta pikku pojasta lähtien. Nyt unelma on totta.

Kahdeksan miljoonan mies Valtteri Bottas ei kilpaile F1-sarjassa ilmaiseksi. Hänen tallipaikkansa maksaa kahdeksan miljoonaa euroa. Bottasin uran rahoittavat esimerkiksi suomalaisyritykset Wihuri ja Kemppi. Sijoittajat odottavat, että Bottas yltäisi maailmanmestariksi kolmannella kaudellaan eli vuonna 2015.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Bottas haluaa mestariksi”

  1. paha ihminen

    se on tylsä viesti

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste