Baba Lybeck voitti painonnoston EM-kultaa

Teksti: Selkosanomat, lähteet Hbl, IL
Kuva: Baba Lybeckin kotialbumi
Uutinen julkaistu: 22.09.2022

Baba Lybeck on nyt Euroopan mestari painonnostossa. Lybeck voitti kultaa EM-kisoissa elokuun puolivälissä.

Baba Lybeck kilpaili masters-sarjassa eli iäkkäiden sarjassa.

Masters EM -painonnostokilpailut pidettiin Puolan Raszynissä. Lybeck kilpaili alle 64-kiloisten 55-vuotiaiden sarjassa.

Painonnosto koostuu kahdesta osalajista, tempauksesta ja työnnöstä. Lybeck nosti 36 kiloa tempauksessa ja 48 kiloa työnnössä.

– Olen iloinen. Yllätyin voitosta. Kilpailussa oli ihana tunnelma, Lybeck sanoo.

Baba Lybeck on suomalainen toimittaja ja juontaja.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)