Ari Huusela on yksinpurjehtija. Huuselan purjehdus alkoi 4. marraskuuta. Matka alkoi Ranskasta Bretagnen rannikolta.

Ari Huusela ylitti Atlantin jo neljännen kerran

Finnairin lentokapteeni Ari Huusela ylitti Atlantin valtameren purjeveneellä jo neljännen kerran.

Ari Huuselan on tarkoitus saapua Karibian Guadeloupeen tällä viikolla.

Huusela osallistui tällä kertaa yksinpurjehduskilpailuun Route du Rhum. Huusela oli kisan ainoa suomalainen. Huuselan luokkaan osallistui 20 eri venettä. Muut kilpailijat olivat Ranskasta, Englannista, Saksasta ja Sveitsistä.

Huusela sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa, että hänellä on hyvä ja vahva vene. Huuselan vene Ariel2 on 18 metriä pitkä. Veneen maston korkeus on 28 metriä.

Ari Huusela on 55-vuotias. Hän haluaa vielä mukaan Vendée Globe -yksinpurjehdukseen maailman ympäri. Kisa järjestetään vuonna 2020.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste