Argentiina ja joukkueen kapteeni Lionel Messi saivat vihdoin palkinnnon, jota joukkue on tavoitellut pitkään. Argentiina on jalkapallon maailmanmestari. Ranska sai hopeaa. MM-kisojen loppuottelu eli finaali pelattiin sunnuntaina.

Argentiina voitti Ranskan rangaistuspotkukisassa 4–2. Ottelun jatkoaika päättyi 3–3. Varsinainen peliaika päättyi lukemiin 2–2.
Loppuottelu eli finaali oli huikean jännittävä ottelu, jonka molemmat olisivat voineet voittaa. Argentiina oli ehkä vähän parempi joukkue koko ottelun ajan. Argentiina vaikutti hyvältä mestariehdokkaalta jo MM-kisojen alkuotteluissa.

Argentiina on voittanut jalkapallon maailmanmestaruuden aikaisemmin vuosina 1978 ja 1986. Argentiina joutui odottamaan kolmatta mestaruuttaan 36 vuotta.
Vain kolme maata on voittanut jalkapallon maailmanmestaruuden kolme kertaa tai useammin. Maat ovat Argentiina, Brasilia, Saksa ja Italia.
Lionel Messi iloitsi ottelun jälkeen hyvin vähillä sanoilla:
– Me olemme maailmanmestareita!
35-vuotias Lionel Messi oli Argentiinan tärkein pelaaja. Messi sanoi ennen kisoja, että MM-turnaus on hänen viimeinen Argentiinan paidassa. Maailmanmestaruuden jälkeen Messi oli jo toista mieltä.
– Haluan pelata vielä muutaman ottelun Argentiinan paidassa.

Argentiinan päävalmentaja Lionel Scaloni sanoo, että Lionel Messi päättää, pelaako hän seuraavissa MM-kisoissa. Seuraavat MM-kisat järjestetään vuonna 2026. Kisat pidetään Kanadassa, Meksikossa ja Yhdysvalloissa.
Kroatia voitti MM-kisojen pronssia. Kroatia kaatoi pronssiottelussa Marokon. Pronssiottelu pelattiin lauantaina.
Jalkapallon MM-kisat järjestettiin Qatarissa.
