Lupsakka savolainen keihäänheittäjä Antti Ruuskanen on nykyisin koko kansan oma lempiurheilija.

Antti Ruuskanen on Euroopan ykkönen

Antti Ruuskanen on nyt suomalaisen kiehäänheiton ykkösmies. Antti Ruuskanen voitti EM-kisojen keihäänheiton kultamitalin Zürichissä Sveitsissä.

Suomen edellinen keihään Euroopan mestaruus on vuodelta 1974. Silloin mestaruuden vei Hannu Siitonen.

Suomen toisen mitalin EM-kisoista toi myös keihäsmies. Tero Pitkämäki heitti pronssia.

Ruuskaselle mitali on toinen arvokioissa. Hän sai pronssimitalin Lontoon olympialaisissa vuonna 2012. Ruuskasen seuraavien vuosien tavoite on selvä. Hän haluaa voittaa kultamitalin olympialaisissa. Seuraavat kesäolympialaiset järjestetään Brasilian Rio de Janeirossa vuonna 2016. – Juuri nyt tuntuu siltä, että Rio on urani tärkein tavoite, Ruuskanen sanoo Yle uutisten haastattelussa.

Ruuskasella on myös toinen tavoite. Se saattaa toteutua jo ennen vuotta 2016.

– Haluan rikkoa Pielaveden ennätyksen. Se on Juha Laukkasen nimissä. Hän heitti 88,22 metriä vuonna 1992. Ruuskanen heitti EM-kisoissa 88,01 metriä.

Ruuskasen kultajuhlia vietettiin hänen kotipaikkakuntansa Pielaveden urheiluhallissa maanantaina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Antti Ruuskanen on Euroopan ykkönen”

  1. imppu

    hyvä suomi .mieht hyviä .jatka kaa samalla tavalla.pärjäsitte hienosti .irmeli vuotila turusta

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste