Pikajuoksija Annimari Korte palasi tänä kesänä kilpakentille ja pääsi suoraan huipulle.

Annimari Korte voitti vaikeudet

Annimari Korte on 31-vuotias aitajuoksija. Hän juoksi Suomen ennätyksen 100 metrin aitajuoksussa heinäkuussa.

Annimari Kortteen urheilu-ura on ollut täynnä vaikeuksia ja yllätyksiä. Hän on sairastanut ja loukkaantunut monta kertaa. Korte ei päässyt kilpailemaan moneen vuoteen, koska hänellä oli paljon erilaisia vaivoja. Kolme vuotta sitten hän ei pystynyt juoksemaan ollenkaan. Korte työskenteli silloin urheilutoimittajana.

Nyt Korte on voittanut vaikeutensa ja juossut 100 metrin aitajuoksun Suomen ennätyksen. Hänen aikansa oli 12,72 sekuntia. Edellinen ennätys oli Nooralotta Nezirin 12,81 sekuntia. Korte myös valittiin yleisurheilun MM-kisoihin, jotka järjestetään syyskuussa Dohassa Arabiemiraateissa.

Omat tärkeät unelmat

Korte pääsee mukaan MM-kilpailuihin ensimmäistä kertaa. Vuonna 2015 hän oli Pekingin MM-kilpailuissa urheilutoimittajana. Silloin hän ei osannut arvata, että hän pääsee vielä kilpailuihin urheilijana.

Kortteen tarina osoittaa, että kaikki on mahdollista. Hän toivoo, että hänen tarinansa innostaa ihmisiä tavoittelemaan omia unelmiaan.

– Älkää ikinä luovuttako! Korte kannustaa.

Lähteet Yle, IL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste