Anna-Julia Kontio kilpaili Helsinki International Horse Show’ssa lokakuussa. Kontion hevonen oli Ornellaia.

Anna-Julia Kontio ratsastaa prinsessan joukkueessa

Esteratsastaja Anna-Julia Kontion elämä kuulostaa sadulta. Kontio on mukana Jordanian prinsessan ratsastusjoukkueessa.

Jordanian prinsessa Haya näki, kun Anna-Julia Kontio kilpaili maailmancupissa viime keväänä. Kesällä prinsessa tarjosi Kontiolle työpaikkaa Jordanian kuninkaallisessa tallissa.

Nyt 27-vuotias esteratsastaja voi tavoitella maailman huippua rauhassa ja keskittyä harjoitteluun. Nuoren ratsastajan tilanne ei voisi olla parempi. – Voin harjoitella rauhassa. Tähtäimessäni ovat EM-kisat ja olympialaiset, Kontio sanoo Yle Urheilun haastattelussa.

Kaksi vuotta sitten tilanne ei ollut yhtä hyvä. Kontio erosi puolisostaan ja menetti kilpatallipaikkansa. Hän palasi takaisin Suomeen ja lopetti ratsastusuransa. Viiden kuukauden jälkeen hän kuitenkin palasi ratsastuksen pariin. Kontion tavoitteena on palata maailman sadan parhaan ratsastajan joukkoon.

Jordanian prinsessan ratsastustalli sijaitsee englantilaisessa pikkukaupungissa Newmarketissa. Prinsessan esteratsastusjoukkueen nimi on Team Harmony. Kontiolla on prinsessan tallissa seitsemän hevosta. Joukkuetta valmentaa Sydneyn olympialaisten hopeamitalisti Markus Fuchs.

– Englannissa kaikki on kohdallaan. Minulla on kaksi omaa hevostenhoitajaa. Siellä on ulkokentät, maneesi ja hienoa maastoa.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste