Ajjuub Ezzat ui ennätysajan

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, Uimaliitto
Kuva: Uimaliitto / Jukka‑Pekka Kankaanpää
Uutinen julkaistu: 15.05.2023

Ajjuub Ezzat on lupaava nuori uimari. Ezzat teki nuorten 100 metrin selkäuinnin Suomen ennätyksen.

Ajjuub Ezzat teki Suomen ennätyksen nuorten 100 metrin selkäuinnissa Malmsten Swim Open -kilpailussa Tukholmassa. Ezzat on 18-vuotias ja kotoisin Turusta.

Ezzat ui 100 metrin selkäuinnin 56,56 sekunnissa. Se on 0,08 sekuntia nopeampi aika kuin Jani Sievisen ennätys 1990-luvun alusta. Sievinen oli maailman huipulla uinnissa 1990-luvulla.

– Tuntuu hienolta rikkoa Janin ennätys. Uinti sujui hyvin, kaikki meni niin kuin piti. Minulle jäi hyvä olo, Ajjuub Ezzat sanoo.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)