500 hevosta kilpaili Helsingissä

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.10.2017

Helsinki International Horse Show on Suomen suurin hevoskilpailu.

Helsinki International Horse Show (HIHS) järjestettiin Helsingin Jäähallissa viime viikolla, 18.­–22. lokakuuta. Kilpailuissa oli mukana 500 hevosta ja 400 ratsastajaa. Kilpailuja seurasi noin 40 000 katsojaa.

HIHS:ssa oli viiden päivän aikana monta erilaista kilpailua. Tärkein kilpailu oli esteratsastuksen maailmancup.

Siinä voiton vei hollantilainen Jur Vrieling. Hänen hevosensa nimi on Glasgow.

Yleisön suosikki oli suomalainen Juulia Jyläs. Hänen hevosensa nimi on Courage. Jyläs ja Courage pudottivat kaksi estettä kilpailussa. He jäivät kilpailussa sijalle 21.

– Olen todella tyytyväinen Courageen, Jyläs kehui hevostaan.

Jyläs uskoo, että hän ja Courage menestyvät vielä paremmin.

– Tarvitsemme lisää kokemusta.

Lähteet STT, Yle, HIHS

Yksi kommentti artikkeliin ”500 hevosta kilpaili Helsingissä”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste