Retkeilijät katsoivat Fagradalsfjall-tulivuoren purkausta.

Tulivuori purkautui Islannissa

Fagradalsfjall-tulivuori alkoi purkautua maaliskuussa. Tulivuori purkautui viimeksi 900 vuotta sitten.

Fagradalsfjall-tulivuori sijaitsee 40 kilometrin päässä Reykjavikista. Reykjavik on Islannin pääkaupunki.

Tulivuori heräsi henkiin maaliskuun puolenvälin jälkeen. Fagradalsfjall oli ollut pitkään täysin hiljaa. Viranomaiset varoittivat ihmisiä pysymään pois alueelta. Fagradalsfjallin purkaus on pieni, mutta se voi silti olla vaarallinen.

Monet islantilaiset matkustivat kuitenkin katsomaan tulivuorta. Osa paistoi makkaraa ja vaahtokarkkeja tulivuoren laavan hehkussa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.