Yli puolet alle 30-vuotiaista asuu vanhempien luona Espanjassa.
Espanjaan iski vuonna 2008 kova talouskriisi. 2010-luvulla yli puolet nuorista oli työttömänä. Se johti siihen, että koulutetut nuoret alkoivat muuttaa ulkomaille.
Espanjan nuorisotyöttömyys edelleen hyvin korkea, vaikka taloudellinen tilanne on nykyisin hyvä.
Espanjalaiset nuoret muuttavat omaan kotiin yleensä 30-vuotiaina. Syynä on raha. Esimerkiksi Barcelonassa vuokra-asunnot ovat kalliita.
Lähde Yle

Well, I never new about this information until today. I learned a new information today, thanks.