Suurin osa pakolaisista pakenee sotia, nälänhätää, terrorismia ja vainoja.
Eniten pakolaisuutta on aiheuttanut Syyrian sota. Sota on jatkunut seitsemän vuotta. Syyriasta on paennut jo 12 miljoonaa ihmistä. Se on 65 prosenttia koko Syyrian väestöstä.

Maailmassa on ennätyksellisen paljon pakolaisia. Viime vuoden lopussa ainakin 65 miljoonaa ihmistä oli joutunut jättämään kotinsa.

Äiti ja lapsi väliaikaisella pakolaisleirillä Syyrian Raqqassa 11. heinäkuuta. Äiti ja lapsi ovat paenneet Raqqaa hallitsevaa terroristijärjestö Isisiä.
Suurin osa pakolaisista pakenee sotia, nälänhätää, terrorismia ja vainoja.
Eniten pakolaisuutta on aiheuttanut Syyrian sota. Sota on jatkunut seitsemän vuotta. Syyriasta on paennut jo 12 miljoonaa ihmistä. Se on 65 prosenttia koko Syyrian väestöstä.
