Maailmassa on yli 65 miljoonaa pakolaista

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.07.2017

Maailmassa on ennätyksellisen paljon pakolaisia. Viime vuoden lopussa ainakin 65 miljoonaa ihmistä oli joutunut jättämään kotinsa.

Suurin osa pakolaisista pakenee sotia, nälänhätää, terrorismia ja vainoja.

Eniten pakolaisuutta on aiheuttanut Syyrian sota. Sota on jatkunut seitsemän vuotta. Syyriasta on paennut jo 12 miljoonaa ihmistä. Se on 65 prosenttia koko Syyrian väestöstä.

Ain Issan pakolaisleiri Syyriassa Raqqan kaupungin ulkopuolella.
Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste