Yo-kirjoitukset alkavat

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.03.2021

Tämän kevään ylioppilaskirjoitukset alkavat tänään. Korona näkyy myös ylioppilaskirjoitusten järjestelyissä.

Koronatilanne näkyy kirjoituksissa esimerkiksi niin, että kokelaita suositellaan käyttämään kasvomaskia. Kokelaille on myös suositeltu kahden viikon karanteenia ennen kirjoituksia.

Monissa kunnissa on tehty poikkeuksellisia järjestelyjä, jotta yo-kirjoitukset ovat turvallisia. Savitaipaleella Itä-Suomessa yo-kirjoitukset järjestetään urheiluhallissa. Siellä voidaan pitää kolmen metrin turvaväli kokelaiden välillä.

Joissakin kunnissa kokelaille on varattu karanteenitiloja. Ne on tarkoitettu kokelaille, jotka ovat karanteenissa mahdollisen altistumisen takia.

Ensimmäisenä ylioppilaskirjoituksissa on vuorossa äidinkielen lukutaidon koe. Se järjestetään tiistaina 16.3.

Lähteet: STT, Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste