Poliisi epäilee, että 12-vuotias koululainen ampui luokkatovereitaan aseella. Kouluampuminen tapahtui tiistaiaamuna 2. huhtikuuta. Poliisi sai hälytyksen Vantaan Viertolan koululle noin kello yhdeksältä aamulla.
Kouluammuskelussa kuoli yksi oppilas. Hän oli koulun kuudennella luokalla. Lisäksi kaksi lasta haavoittui vakavasti. Lapset ovat hoidossa Husin Uudessa lastensairaalassa.
Poliisi epäilee, että tekijä on 12-vuotias koululainen. Hänet otettiin kiinni Helsingin Siltamäessä noin kello 10 aamulla. Hän on myöntänyt kuulusteluissa alustavasti, että hän ampui koulussa. Kouluampumisesta ei epäillä muita koululaisia. Poliisi tutkii tapahtumia murhana ja murhan yrityksenä.
Poliisi sanoo, että ampujalla oli luvallinen käsiase. Ase kuuluu ampujan sukulaiselle.
Uhrit ja ampuja ovat 12-vuotiaita. Koululaiset olivat samalla luokalla.
Pääministeri Petteri Orpo sanoi tiistaina, että kouluampuminen tutkitaan perusteellisesti. Tapaus on Orpon mukaan järkyttävä. Pääministeri esitti osanottonsa kuolleen lapsen perheelle ja läheisille.

