Yhdysvaltalainen yhtiö aloittaa kännyköiden valmistuksen Salossa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 02.03.2016

Yhdysvaltalainen matkapuhelinvalmistaja Turing aloittaa kännyköiden valmistuksen Salossa. Puhelimet valmistetaan Nokian entisillä tehtailla.

Turing valmistaa Salossa tänä vuonna 300 000 älypuhelinta.

Turingin puhelinten käyttöjärjestelmä on nimeltään Sailfish OS. Sen on kehittänyt suomalaisyhtiö Jolla.

Salossa on täydelliset tilat nykyaikaista elektroniikan sarjatuotantoa varten. Kansanedustaja Jyrki Kasvi pitää Turingin tuloa Saloon luontevana. Kasvin mukaan Salossa on Euroopan parhaat puitteet käynnistää nopeasti nykyaikainen tuotanto.

Salon työttömyysprosentti on yli 17. Uusi yritys voi työllistää tuhansia ihmisiä.

Lähteet TS, Yle

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste