Yhä useampi vanki on ulkomaalainen

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.02.2013

Toissa vuonna Suomessa oli 3 300 vankia. Heistä ulkomaalaisia oli joka kuudes.

Rikosseuraamuslaitoksen pääjohtaja Esa Vesterbacka arvioi, että vankimäärä pysyy Suomen vankiloissa samana tulevaisuudessa. Vuonna 2011 Suomessa oli melkein 3 300 vankia.

Naisia vankiloissa on vain vähän, seitsemän prosenttia. Ulkomaalaisten vankien määrä lisääntyy koko ajan. Nykyisin heitä on 14 prosenttia. Vangeissa on runsaasti venäläisiä ja virolaisia.

Vankilat joutuvat lähivuosina säästökuurille. Ne joutuvat pärjäämään vähemmällä henkilökunnalla.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste