Wärtsilä sanoo irti työntekijöitä

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.04.2016

Konepajayritys Wärtsilä sanoo irti satoja työntekijöitä. Lähes 300 henkilöä Suomessa voi menettää työnsä.

Wärtsilällä on lähes 8 000 työntekijää useissa maissa. Wärtsilä valmistaa moottoreita laivoihin ja voimalaitoksiin. Näiden tuotteiden kysyntä on laskenut, ja yhtiö joutuu nyt säästämään.

Viime viikolla Wärtsilä ilmoitti, että se vähentää työntekijöitään 550 henkilöllä. Suomessa sanotaan irti 270 työntekijää. Irtisanomiset osuvat luultavasti pahasti Vaasan yksikköön, jossa on 3 000 työntekijää. Vaasalaiset ovat tästä järkyttyneitä, sillä Wärtsilä sanoi irti viime syksynä 100 työntekijää juuri Vaasassa.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste