Veteraanijärjestöt lopettavat toimintojaan

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.06.2016

Veteraanijärjestöt lopettavat toimintojaan. Sotaveteraanien keski-ikä on jo 91 vuotta. Suomessa on jäljellä 22 000 veteraania.

Suomessa on kolme valtakunnallista veteraanijärjestöä: Sotainvalidien Veljesliitto, Suomen Sotaveteraaniliitto ja Rintamaveteraaniliitto. Järjestöt arvioivat, että 10 vuoden kuluttua elossa on enää reilut 1 000 veteraania.

Sotaveteraanien ja sotainvalidien järjestöt ovat päättäneet, että ne lopettavat toimintansa seuraavien vuosien aikana. Sotainvalidien Veljesliitto aikoo käyttää omaisuutensa loppuun sotainvalidien elinaikana. Perinnetoimintaa jää hoitamaan Suomen Sotaveteraaniliitto.

Sotaveteraanilla tarkoitetaan talvisotaan, jatkosotaan tai Lapin sotaan osallistuneita henkilöitä. Veteraanit osallistuivat Suomen vuosina 1939–1945 käymiin sotiin.

Lähde HS

 

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Veteraanijärjestöt lopettavat toimintojaan”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste