Vaasassa on rottaongelma

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.11.2020

Vaasassa on enemmän rottia kuin vuosiin.

Rottien määrä on kasvanut Vaasassa. Rottien on helpompi löytää ruokaa, kun sää on lämmin.

Koronaepidemian takia ihmiset eivät ole liikkuneet yhtä paljon kuin ennen. Kun kadut hiljenevät, rotat voivat liikkua vapaammin. Nyt rottia vastaan taistellaan erilaisten ansojen avulla.

Rotat voivat levittää erilaisia sairauksia ihmisille ja kotieläimille. Lisäksi rotat voivat vahingoittaa esimerkiksi rakennuksia ja johtoja.

On tärkeää, että ihmiset eivät heitä ruoantähteitä viemäriin tai vessanpönttöön. Linnuille ei saa laittaa ruokaa suoraan maahan, muuten myös rotat pääsevät syömään sitä.

Lähde Vaasa.fi

Kuuntele juttu

3 kommenttia artikkeliin ”Vaasassa on rottaongelma”

  1. Pidin tästä jutusta, tällaisia on paras ja joka päivä jos olisi olla on tosi sopiva.

    Rottaongelmia oli hyvä uutinen.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste