Uudet ministerit nimitettiin

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.04.2017

Hallituspuolueet valitsivat torstaina kolme uutta ministeriä. Jari Leppä on maatalousministeri, Sampo Terho kulttuuriministeri ja Antti Häkkänen oikeusministeri.

Nykyisessä hallituksessa oli kaksi ensimmäistä vuotta tavallista vähemmän ministereitä. Hallituskauden puolivälissä kävi ilmi, että joillakin ministereillä on liikaa töitä. Varsinkin työvoima- ja oikeusministeri Jari Lindström väsyi. Kaikki kolme hallituspuoluetta saavat nyt yhden ministerin lisää.

Keskustan Jari Leppä on uusi maatalousministeri. Hän on ollut kansanedustaja melkein 20 vuotta. Hänellä on maatila Pertunmaalla Savossa. Lepän lempiharrastus on näytteleminen. Hän esiintyy ensi kesänä kesäteatterin näytelmässä.

Perussuomalaisten Sampo Terho on uusi kulttuuriministeri.
Perussuomalaisten Sampo Terho on uusi kulttuuriministeri.

Perussuomalaisten Sampo Terho on nyt kulttuuriministeri, joka hoitaa myös Eurooppa-asioita. Uusi kulttuuriministeri pitää lukemisesta, hevimusiikista ja klassisesta musiikista. Ennen poliitikon uraa hän toimi tutkijana Maanpuolustuskorkeakoulussa. Hän on ennakkosuosikki, kun perussuomalaiset valitsevat uuden puheenjohtajan kesällä.

Antti Häkkänen on uusi oikeusministeri.
Antti Häkkänen on uusi oikeusministeri.

Kokoomuksen Antti Häkkänen on uusi oikeusministeri. Hän on hallituksen nuorin ministeri, vasta 32-vuotias. Häkkäsen ammatti on lakimies. Hän pitää oikeusministerin tehtävää tärkeänä, koska lakien hyvä valmistelu on tärkeä osa demokratiaa.

Häkkänen on innokas kalastaja, ja hän aikoo varata aikaa myös kalastukselle, vaikka on kiireinen ministeri.

Lähde Yle

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Uudet ministerit nimitettiin”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste