Nykyisessä hallituksessa oli kaksi ensimmäistä vuotta tavallista vähemmän ministereitä. Hallituskauden puolivälissä kävi ilmi, että joillakin ministereillä on liikaa töitä. Varsinkin työvoima- ja oikeusministeri Jari Lindström väsyi. Kaikki kolme hallituspuoluetta saavat nyt yhden ministerin lisää.
Keskustan Jari Leppä on uusi maatalousministeri. Hän on ollut kansanedustaja melkein 20 vuotta. Hänellä on maatila Pertunmaalla Savossa. Lepän lempiharrastus on näytteleminen. Hän esiintyy ensi kesänä kesäteatterin näytelmässä.

Perussuomalaisten Sampo Terho on nyt kulttuuriministeri, joka hoitaa myös Eurooppa-asioita. Uusi kulttuuriministeri pitää lukemisesta, hevimusiikista ja klassisesta musiikista. Ennen poliitikon uraa hän toimi tutkijana Maanpuolustuskorkeakoulussa. Hän on ennakkosuosikki, kun perussuomalaiset valitsevat uuden puheenjohtajan kesällä.

Kokoomuksen Antti Häkkänen on uusi oikeusministeri. Hän on hallituksen nuorin ministeri, vasta 32-vuotias. Häkkäsen ammatti on lakimies. Hän pitää oikeusministerin tehtävää tärkeänä, koska lakien hyvä valmistelu on tärkeä osa demokratiaa.
Häkkänen on innokas kalastaja, ja hän aikoo varata aikaa myös kalastukselle, vaikka on kiireinen ministeri.
Lähde Yle
sampo terho on hyvä kulttuuriministeriksi
ja jussi halla aho perussuomalaisten
johtajaksi