UPM:n lakko loppui

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.04.2022

Metsäyhtiö UPM:n lakko on loppunut. Paperiliiton lakko UPM:n tehtailla kesti melkein neljä kuukautta.

Pitkä paperialan lakko on loppunut. Lakko loppui viime perjantaina. Työnantaja ja työntekijät pääsivät silloin sopuun työehdoista. Paperialan työntekijät ovat jo palanneet takaisin töihin.

Paperialan työsopimus koskee esimerkiksi paperin valmistusta ja työntekijöiden työaikoja.

Paperiliiton työntekijät lopettivat työntekemisen UPM:n paperitehtailla vuoden 2022 alussa. Lakko oli harvinaisen pitkä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste